Translate

Sunday, August 15, 2021

Spania 22/10-2/11 2019




Da er jeg endelig klar for å legge ut de siste turene våre i fjor.
Har vært inne i en periode hvor jeg ikke orket å skrive.
Nå derimot begynner jeg å få seriøse abstinenser
 etter å komme meg ut på veien igjen.
Noe som ganske sikkert er likt for de fleste av oss i disse Coronatider.
Det er bare et lite problem, vår kjære bobil er i Spania 
og er derfor ikke mulig for oss å nå riktig ennå.
Jeg startet også i ny jobb i oktober i fjor og har ikke lenger samme mulighet 
 til å reise like fritt som tidligere.
Vi er begge helsearbeidere og har derfor strengere restriksjoner enn
befolkningen ellers. I tillegg er vi hver dag utsatt i vår jobb.
Som jeg lengter etter å bare sette meg i bilen og dra ut på tur med min kjære!

Og enda skulle det gå et år før bloggen igjen er oppe og går.

Denne turen tok vi i Oktober 2019 altså før Corona.

Den 22 oktober sette vi oss på flyet og setter kurs mot flyplassen i Alicante.
Der står vår kjære bobil parkert på Umbrella parking og venter på oss.
Vi setter oss i bilen og kjører til parkeringen på Gran Alacant kjøpesenter. 
Det er midt på natten når vi kommer ned og alt av campinger er stengt. 
Her er det helt greit å stå over natten og sove.


Neste morgen drar vi ned til Camping Bahia i Santa Pola.
De har en ledig plass til oss men den er helt inntil veien
og det er mye trafikk her. Så etter bare 1 natt bestemmer vi oss for å dra videre.


Vi kjører oppover langs kysten og til Villa Joyosa.
Her finner vi Camping Paradiso helt nede ved vannet og bestemmer oss for å bli.


Camping playa Paradiso


Vi nyter late dager ved campingen og koser oss med sol og bad.
Det er fortsatt varmt i vannet her nede.
Det er bare en kort sykkeltur inn til sentrum i Villa Joyosa og vi er innom flere ganger
for å handle og bare se oss litt rundt.


Byen er kjent for sine fargerike hus!




Rett ved siden av campingen ligger en flott klippe med et gammelt
psykiatrisk sykehus som bare ruinene står igjen fra nå.
Det er utrolig vakkert her opp og utsikten er nydelig!






Her ser vi rett ned på campingen.

Siden vi ligger på samme sted en lenger periode
 velger vi å leie bil et par dager for å få sett oss litt rundt i området.
Vi tar turen opp til idylliske Guadalest oppe i fjellene. 
Det er så flott her oppe og turen kan virkelig anbefales.


Utrolig vakker utsikt ned mot vannreservoaret.



Her lå det en utrolig flott interiørbutikk 
og hit skal jeg igjen en annen gang!


Vi tar også en tur inn til havnen i Calpe og spiser en deilig middag.



Ikke akkurat en liten porsjon.

Nydelig solnedgang!


Etter 7 netter på campingen her tar vi de to siste på 
Camping Cap blanch i Albir før vi vender hjem igjen.



Bobilen står trygt parkert på Umbrella Parking til vi kommer tilbake igjen i januar.













No comments: