Translate

Tuesday, June 12, 2018

Frankrike, Villeneuve Loubet og Antibes. 30/5 - 7/6


På vei til Nice.

Appeninnene i bakgrunnen og marmorbruk foran.


Siden bloggeren skulle ha eksamen 4 juni valgte jeg å ta fly hjem 
i stedet for å utsette avreisen til senere. Billigste billett ble fra Nice
 så da valgte vi å sette opp camp innen grei avstand fra flyplassen.
Vi endte på en idyllisk liten camping i gangavstand fra restauranter, 
supermarked og togstasjon. 



Camping Parc de Maurettes.
06279 Villeneuve Loubet



 I det terrasserte terrenget fant vi oss en fin plass og skulle til med å sette opp 
forteltet siden vi skulle bli her en hel uke. Men vi oppdaget fort at vi ikke fant 
trivselen på denne plassen. Og tanken på å bli her så lenge,
 og for Roar alene gjorde at vi forsto at vi måtte tenke nytt.
Så vi lette litt på Google og fant at det var ganske mange campinger i området 
og ikke så langt unna heller så vi tok syklene fatt 
og la i vei for å ta de i nærmere øyesyn. 

Den første campingen vi kom til et par km unna viste seg å være helt perfekt.
 Her var plassene store åpne og solrike og her kjente vi med en gang 
at det ville bli deilig å være en uke. 
Så neste morgen forlot vi den lille campingen som faktisk godt kan anbefales
 om du skal være i området et par dager pga beliggenheten. Her er det litt mer skygge for den som liker det og veldig frodig.


Vi innstallerte oss på La Vieille Ferme og endelig kunne forteltet settes opp og vi fikk et ekstra rom til bilen. Vi trives svært godt med å ha teltet oppe. 


Camping La Vieille Ferme.
Sarl Les Groules 296, Boulevard des Groules, 06270 Villeneuve Loubet

I skyggen under det nydelige treet  koste jeg meg mest.


Plassen ligger nærmere Antibes enn Nice og det er bare en liten sykkeltur unna. 
Det er flotte sykkelstier her og flatt landskap så her er det bare å tråkke i vei.
Det er heller ikke langt til togstasjonen om du skulle få lyst til å kjøre en tur inn til Nice.

Antibes er noe av det nydeligste jeg har sett, med de trange idylliske gatene, 
små butikkene og restauranter over alt. 


Vi sykler langs sjøen innover.





Hvem får ikke lyst til å slå seg ned her.....


For deg som følger bloggen vår så har du kanskje fått med deg 
at vi har vært i gamlebyen i Antibes en gang tidligere. 
Da MED bobilen! 
Det var ikke like hyggelig å befinne seg inne i de smale gatene da, 
det kan jeg love deg. Skal si vi pustet lettet ut når vi endelig kom oss vekk derfra! 



Akkurat slik kom vi kjørende, men vår bil var litt bredere så inn med alle speil 
og tunga rett i munn. Roar greide det han!


Skal det være litt sjømat!



En nydelig kirkedør!




Hvorfor ikke henge den gamle sykkelen 
på veggen som blomsterkurv?

Men denne gangen nyter vi hvert sekund av turen gjennom gatene, hit og dit.
Vi avslutter med en nydelig lunsj på en av restaurantene like ved havna 
der vi kom inn i byen. Det var fantastisk god mat og siden vi valgte en meny 
med flere retter ble det ikke spesielt dyrt heller. 


Det smakte helt himmelsk!


På lørdagen blir jeg hentet av en taxi som tar meg til flyplassen i Nice 
og jeg drar hjem til Norge for noen dager. 


Snart kommer taxien.....

Roar får kose seg alene og vente på meg.


Deilig svømmehall! 



Grønt og frodig er det her og...


Hjemme har gresset og ugresset grodd.........



Spirene vokser og trives
 i mine hjemmelagede selvanningskasser.

Våre nyplantede blåbær ser også ut til å bli produktive!

På tirsdag er jeg tilbake etter vel overstått eksamen, gjenstår å se om jeg har bestått!

Vi blir her et par dager til før vi reiser videre.
3 uker har allerede gått og vi må vende nesa hjemover.




No comments: