Translate

Monday, September 1, 2014

Zaton camping! 24-31/8


Førsteinntrykket vårt av campingen var at den var altfor stor,
 og at vi nok ikke ville velge den igjen.
 Men der har jeg endret meg etter en flott uke her.
 Det var utrolig greit å forflytte seg rundt med sykkel og det var så utrolig rent
og pent over alt. Toaletter og dusjrom var flotte.
 Det var så fint på alle uteområder med kjempefine løyper for å både gå og løpe.
 Til og med jeg var ute og løp, tro det eller ei. ;-) 
 Når jeg ikke gjorde det tok jeg sykkelen
og holdt min kjære med selskap mens han fikk seg en god løpetur!

Flotte solsenger under trærne!

Nyrakede strender tidlig på dagen, og ja det er Roar som løper!


Det eneste som var litt sjenerende var de daglige sesjonene med
bråkete vannaerobic og barneaktiviteter med full guffe på lyden, og ikke så
veldig godt lydanlegg. Her kunne vi sikkert bare ha endret litt på hvor vi lå for å
komme litt unna, men jeg fant fort mitt favorittsted å sole meg ute på piren. Der kunne
man nemlig gå rett ned i vannet via trapp og slapp å vandre langt utover for å få litt
 dybde på vannet. Her er det nemlig svært langgrunt og veldig fint for barnefamilier. 
Det er også fin sandbunn her, noe som ikke er så vanlig i Kroatia.



Når vi kom var campingen smekkfull og det var ikke mulig å komme 
nærmere vannet enn 400 meter, men ettersom dagene gikk forsvant flere
 og flere og plassene fyltes ikke opp igjen like fort.
Tydelig tegn på at det er slutten på sesongen og ferien ferdig for de fleste.

Den lille byen Nin viste seg å være nærmest ikkeeksisterende, det var bare en gate
 med litt spredte butikker og et par restauranter så her var det ikke 
så spennende og det meste unnagjort på et par minutter.
 Men campingen har sitt eget lille butikk- og restaurantområde
som var veldig koselig og med mye å velge på. 
Vi var svært fornøyd med all mat vi fikk servert!



Alt i alt er det nok muligheter for at vi tar turen tilbake hit engang!


No comments: